Mesafeli Satış Sözleşmesi
Mesafeli Satış
Sözleşmesi
1 - TARAFLAR
SATICI
· Satıcı
İsim/Unvanı: Hce Elektrik Ve Danışmanlık
Sanayi Ticaret Ltd.Şti.
· Satıcı’nın Açık Adresi:
Bahçeli Evler Mah. 100.Yıl Caddesi No:9/B
Dulkadiroğlu/ Kahramanmaraş / Türkiye
Pk:46080
· Satıcı’nın Telefonu:
03442150777
· Satıcı E-Posta Adresi :
info@hce.com.tr
ALICI
· Adı – Soyadı :
· Adresi :
· Telefon :
· E-Posta :
SÖZLEŞME’NİN KONUSU VE KAPSAMI
İşbu Mesafeli Satış
Sözleşmesi (“Sözleşme”) 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (“Kanun”) ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği’ne uygun olarak düzenlenmiştir. İşbu Sözleşme’nin
tarafları işbu Sözleşme tahtında Kanun’dan ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği’nden kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve
anladıklarını kabul ve beyan ederler.
İşbu Sözleşme’nin konusunu; Alıcı’nın, Hce Elektrik Ve
Danışmanlık Sanayi Ticaret Ltd.Şti.
‘ine ait www.hce.com.tr alan adlı
web sitesinden (“Websitesi”), Satıcı’ya ait mal veya hizmetin satın alınmasına yönelik elektronik
olarak sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip mal veya
hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin
belirlenmesi oluşturur.
İlan edilen fiyatlar ve
vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak
ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
· Kargo hariç toplam ürün
bedeli:
· Kargo Ücreti:
· Ödeme Şekli ve Planı:
Söz konusu ürün bedeli, Hce Elektrik Ve Danışmanlık Sanayi Ticaret Ltd.Şti. tarafından alıcı’dan
tahsil edilmektedir. Alıcı malın/hizmetin bedelini www.hce.com.tr online ödeme sistemine ödeyerek
yada firma banka hesaplarına havale/eft yaparak ürün bedelini satıcı’ya ödemiş
sayılacaktır.
MALIN TESLİMİ VE TESLİM ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı
tarafından elektronik ortamda onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup, Alıcı’nın
Satıcı’dan satın almış olduğu mal veya hizmetin Alıcı’ya teslim edilmesiyle ifa
edilmiş olur. Mal, Alıcı’nın sipariş formunda ve işbu Sözleşme’de belirtmiş
olduğu adrese ve belirtilen yetkili kişi/kişilere teslim edilecektir.
TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI
Malın teslimat
masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı, Websitesi’nde
teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları
Satıcı’ya ait olacaktır.
Malın teslimatı;
ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır. Satıcı, sipariş
konusu mal veya hizmetin ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı haller
saklı kalmak kaydıyla, mal veya hizmeti, Alıcı tarafından mal veya hizmetin
sipariş edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder.
Herhangi bir nedenle
Alıcı tarafından mal veya hizmetin bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka
kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı mal veya hizmetin teslimi yükümlülüğünden
kurtulmuş kabul edilir.
Malın Satıcı tarafından
kargoya verilmesinden sonra ve fakat Alıcı tarafından teslim alınmasından önce
Alıcı tarafından yapılan sipariş iptallerinde kargo bedelinden Alıcı
sorumludur.
Sipariş konusu mal ya da
hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde Satıcı bu durumu
öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’yı bilgilendirecek ve varsa
teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim
tarihinden itibaren en geç 14 (on dört) gün içinde iade edecektir.
ALICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Websitesi’nde yer
alan Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme
şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin olarak Satıcı tarafından yüklenen
ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder.
Alıcılar, tüketici
sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerini
kullanarak ve/veya Websitesi’nde yer alan iletişim bölümü üzerinden
ulaştırabilirler.
Alıcı, işbu Sözleşme’yi
elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce Satıcı
tarafından Alıcı’ya verilmesi gereken adres, siparişi verilen mal veya hizmete
ait temel özellikler, mal veya hizmetin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve
teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini
teyit etmiş olur. Alıcı’nın, teslim edildiği esnada tahrip olmuş, kırık,
ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı olduğu açıkça belli olan Sözleşme
konusu mal veya hizmeti kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk
tamamen kendisine aittir.
Mal veya hizmetin
tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal veya hizmetin
bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması
kaydıyla mal veya hizmeti 3 (üç) gün içinde, farklı ödeme kanallarından
satıcıya ödemesi yada Satıcı’ya ürünü iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat
giderleri Alıcı’ya aittir.
SATICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu
mal veya hizmetin tüketici mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları
ile Alıcı’ya teslim edilmesinden sorumludur.
Satıcı, mücbir sebepler
veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu mal
veya hizmeti süresi içinde teslim edemez ise, durumu öğrendiği tarihten
itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya bildirmekle yükümlüdür.
Sözleşme konusu mal veya
hizmet, Alıcı’dan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim edilecek kişinin
teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
CAYMA HAKKI
Alıcı, hiçbir hukuki ve
cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, mal satışına
ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin
işlemlerde satın alma tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde cayma
hakkını kullanabilir. Alıcı, malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma
hakkını kullanabilir.
Alıcı, cayma
hakkını www.hce.com.tr a giriş yaparak
Hesabım bölümünde "İade Et" bağlantısına tıklayarak
kullanabilir. Alıcı’nın ilgili sayfada yer alan iade talep formunu doldurup satıcının
iade adres bilgilerini alarak, cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren 10
(on) gün içinde malı geri göndermesi gerekmektedir. Mal ile beraber
faturasının, malın kutusunun, ambalajının, varsa standart aksesuarları, mal ile
birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak iade
edilmesi gerekmektedir. Alıcı, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik
özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde
meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Alıcı iade edeceği malı
Satıcı’ya, Satıcı’nın anlaşmalı kargo
şirketi ile gönderdiği sürece, iade kargo bedeli Satıcı’ya aittir. Alıcı’nın
iade edeceği malı, Satıcı’nın anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi
ile göndermesi halinde, iade kargo bedeli ve malın kargo sürecinde uğrayacağı
hasardan Satıcı sorumlu değildir.
Alıcı’nın cayma hakkını
kullanmasından itibaren 14 (on dört) gün içerisinde (malın Satıcı’nın iade için
belirttiği taşıyıcı aracılığıyla geri gönderilmesi kaydıyla), Alıcı’nın ilgili
mal veya hizmete ilişkin Satıcı veya Aracı Hizmet Sağlayıcı’ya yaptığı tüm
ödemeler Alıcı’ya satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve
tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden ve tek seferde iade
edilecektir. Kredi kullanılarak yapılan alışverişlerde, cayma hakkının usulüne
uygun kullanıldığı durumlarda ürün bedeli kredi ile ilişkili hesaba iade
edilecektir.
CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Mevzuat uyarınca Alıcı
aşağıdaki hallerde cayma hakkını kullanamaz:
Fiyatı finansal
piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı’nın kontrolünde
olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde (örn. ziynet, altın ve gümüş kategorisindeki
ürünler); Alıcı’nın istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli
olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali
olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde; Tesliminden sonra ambalaj, bant,
mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve
hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde;
Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması
mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmelerde; Alıcı tarafından ambalaj, bant,
mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması şartıyla maddi ortamda
sunulan kitap, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar
sarf malzemelerine ilişkin sözleşmelerde; Abonelik sözleşmesi kapsamında
sağlananlar dışında gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin
sözleşmelerde; Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama,
eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme
amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmelerde; Bahis
ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmelerde; Cayma hakkı
süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere
ilişkin sözleşmelerde; ve Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile
tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmelerde
(hediye kartı, hediye çeki, para yerine geçen kupon ve benzeri).
Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği’nin kapsamı dışında bırakılmış olan mal veya hizmetler (Satıcı’nın
düzenli teslimatları ile Alıcı’nın meskenine teslim edilen gıda maddelerinin,
içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama,
lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler) bakımından cayma hakkı
kullanılamayacaktır.
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında satılan mal veya hizmete ilişkin sorumluluk
bizzat Satıcı’ya aittir. Bununla birlikte Alıcılar, satın aldıkları mal ve
hizmetlerle ilgili şikâyetlerini Satıcılar’a doğrudan iletecektir.
İş bu Mesafeli Satış
Sözleşmesi ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; her yıl Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
tarafından ilan edilen değere kadar Kahramanmaraş Tüketici Sorunları Hakem
Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise Tüketici Mahkemeleri
yetkilidir.
MAL/HİZMETİN FİYATI
Malın peşin veya vadeli
satış fiyatı, sipariş formunda yer almakla birlikte, sipariş sonu gönderilen
bilgilendirme e-postası ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura
içeriğinde mevcut olan fiyattır.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
Alıcı’nın, kredi kartı
ile yapmış olduğu işlemlerde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın
kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve
bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara
başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini Alıcı’dan talep edebilir
ve her koşulda Alıcı’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, Alıcı’nın
borcu gecikmeli ifasından dolayı Satıcı’nın uğradığı zarar ve ziyandan Alıcı
sorumlu olacaktır.
BİLDİRİMLER VE DELİL SÖZLEŞMESİ
İşbu Sözleşme tahtında
taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller
dışında, Websitesi iletişim kanallarından yapılacaktır. Alıcı, işbu
Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda Satıcı’nın resmi defter ve ticari kayıtlarıyla,
kendi veritabanında, sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar
kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin
Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi
niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
YÜRÜRLÜK
14 (on dört) maddeden
ibaret bu Sözleşme, taraflarca okunarak, 01/09/2023 tarihinde, Alıcı tarafından
elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.
SATICI ALICI